مشخصات روغن موتور


مشخصات روغن موتور

 

روغن موتور باید دارای مشخصاتی باشد تا بتواند وظیفه خود را به طور کامل انجام دهد بدین معنی که در مقابل زنگ زدگی تشکیل کربن خوردگی تحمل فشار. زیاد کردن از خود مقاومت نشان دهد همچنین روغن ها در درجه حرارت های بالاتر و پایین تر محیطی که موتور کار می‌کند باید دارای غلظت مناسب باشد روغن ها به تنهایی. دارای همچنین خصوصیات نیستند مگر این که مواد افزودنی به آنها اضافه شده باشد که تعمیرکاران موتور اتومبیل با مشخصات روغنها آشنایی پیدا کرده و اثر روغن ها را بر روی قسمت مختلف موتور. مشخصات روغن ها به طور خلاصه شرح داده می شود یک قدرت روغن عبارت است از مقاومت روغن در مقابل جریان آن می باشد بدین معنی که هر روغن با غلظت کم را سامان جلیلی. پیدا کرده در صورتی که جریان روغن با غلظت زیاد به کندی انجام می‌شود که از  روغن موتور  باید دارای غلظت صحیح باشد تا بتواند با این قطعات موتور متحرک موتور به اسانی جریان پیدا کند.  روغن موتور  نباید خیلی رقیق باشد زیرا داستانی از بین قطعات متحرک موتور بیرون ریخته می شود در این صورت از ساییدگی قطعات خیلی سریع خواهد بود در ضمن  روغن‌موتور  نباید خیلی. زیرا بین قطعات متحرک و سخت کردن پیدا می‌کند همچنین در هوای سرد شده و نیروی بیشتری برای راه اندازی برای روشن کردن موتور لازم خواهد داشت شاخص قلب.

 

غلظت روغن ها

با تغییرات درجه حرارت محیط تغییر پیدا می کند و از آن موقعی که هوا گرم است روغن رقیق شده و به هنگام سرما غلیظ می گردد بنابراین روغن ها دارای شاخص غلظت معین. اگر شاخص از طریق نصب پوست در مقابل تغییرات درجه حرارت تغییرات بیشتری را از خود نشان می‌دهد یعنی به هنگام سرما غلیظ شده و به هنگام گرما می شود در صورتی که روغن باشد. سیا بیشتر باشد تغییرات کمتر را در مقابل حرارت قبول خواهد کرد عدد غلظت روغن  موتور ها گیربکس دنده و دیفرانسیل را جامعه مهندسین خودرو طبقه‌بندی کرده و با عدد. مشخص به مدت مانند اس ام اس win۱۰  روغن مخصوص زمستان  است در صورتی که روغن‌های. چی برای فصل تابستان منظور شده است هر چه عدد ذکر شده بیشتر باشد  روغن غلیظ تر  بوده و بر عکس عدد های کمتر نشان دهنده روغن های رقیق تر است چهار روغن های چند درجه. روغن اتوماتیک بیشتر روغن های امروزی دارای مواد بهبود دهنده شاخص روغن است این مواد روغن را در یک روز تمام عیار برای درجه حرارت گرم و سرد نگه می دارند این روغن ها در مواقعی که هوا سرد است. پایین بوده و هنگام گرما غلظت آن بیشتر می باشد بنابراین روغن های چند درجه برای مناطق که اختلاف درجه حرارت محیط زیاد است روغن خوبی بوده و توصیه می شود. در مقابل تشکیل کربن از زنگ زدگی روغن ها پس از تسویه کردن موادی به آن اضافه می‌کند تا در مقابل تشکیلات کرب و زنگ‌زدگی مقاومت نماینده تشکیل کربن اغلب در درجه حرارت های بالا پیش بینی.

 

اضافه کردن مواد افزودنی به روغن موتورها

با اضافه کردن مواد افزودنی از تشکیل کربن و زنگ‌زدگی جلوگیری می‌شودTزنگ ضد زنگ و ضد خوردگی مواد افزودنی مخصوصی به روغن اضافه می‌شود و از خوردگی و زنگ زدگی فلزات جلوگیری گردد. این مواد آب را از روی فلزات برداشته و روی آنها را با روغن می پوشاند و همچنین از آن‌ها را نیز خنثی کرده و از خوردگی فلزات جلوگیری می کند، مقاوم در مقابل کف کردن. میلاد در داخل کارت باعث تولید کف می گردد کف کردن عمل روغن کاری را مختل کرده و در ضمن عبور روغن از محل تحویل کارت به ما در هوا می‌شود غذا با اضافه کردن مواد افزودنی ها. جلوگیری می‌کند مواد شوینده مواد شوینده موجود در آنها شبیه صابون می باشد این مواد ذرات کربن و گرد و خاک و براده های فلزات را از قطعات موتور جدا کرده. جریان روغن به کارت بر می گرداند و در نتیجه از تشکیل کربن و سایر و رسوبات بر روی قطعات و مجاری روغن جلوگیری می کند لازم به یادآوری است که در موتورهایی که اغلب روغن‌های معمولی به کار رفته اند و برای. از روغن های دارای مواد شوینده استفاده می شود بهتر است که سیستم روغن کاری را ابتدا با روغن های شستشو دهنده شستشو داده و سپس این روغن ها داخل کارتن و مواد شوینده صورت را شست. اثر جریان در کانال ها و مجالی برای گرفتگی آنها می‌شود مقاوم در مقابل مقاومت در مقابل فشارهای خیلی زیاد با اضافه کردن مواد افزودنی به داخل روغن ها. آنها را به مقابل فشار زیادی افزایش می دهد یاتاقان ها و چرخ دنده ها معمولاً در معرض فشارهای زیادی از ۱۰۰ هزار روغن موجود در آنها باید در مقابل فشارها و ضربه او از خود مقاومت نشان داده و یک لایه. پوسته یاتاقان با میل لنگ و همچنین بینی های چرخدنده ها تشکیل می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740