تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی


چطوری روغن موتور اصلی از تقلبی را تشخيص دهيم؟

استفاده از روغن موتورهای بی کیفیت، سبب آسیب جدی به موتور خودرو خواهد شد و در نتیجه عملکرد خودرو به شدت کاهش می یابد. مسلماً هر چند ماه نیاز به تغییر روغن موتور برای کارکرد بهتر خودرو حس می شود، بنابراین اگر در انتخاب روغن موتور دقت کافی نشود، مشکلات جبران ناپذیری پیش خواهد آمد. در بازار نیز افرادی سودجو وجود دارند که با هر روشی می‌خواهند روغنهای بدون کیفیت را به صاحبان خودرو قالب کنند. پرواضح است که استفاده از این‌گونه روغن موتورها می تواند به شدت به خودرو آسیب برساند. اما راه حل چیست؟ باید از چه روش یا روش هایی استفاده کرد تا روغن موتور اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با چند نکته کلیدی تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی آشنا کنیم.

توجه به کیفیت چاپ روی روغن موتور

دقت کنید که بر روی همه روغن موتورهای اصل، برچسبهای واضح و کاملاً خوانا وجود دارد. اگر بر روی روغن موتوری که قصد خریداری آن را دارید، نوشته های بی کیفیت یا ناواضح وجود داشته باشد، به اصل بودن آن شک کنید. همچنین لازم به ذکر است که بر روی اکثر روغن موتورهای معروف، هولوگرام مخصوص شرکت وجود دارد و این راه می تواند راه خوبی برای تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی باشد.

توجه به ظرف حاوی روغن موتور

یکی از راه های افراد سودجو در بازار برای راحتی در فروش روغن موتورهای تقلبی، استفاده از ظروف خالی روغن موتور برندهای معروف است. در واقع این گونه از افراد ظرف های بلا استفاده از برندهای معروف را جمع آوری کرده و درون آنها را با روغن موتورهای تقلبی پر می کنند. برای تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی در این روش، کافی است تا به دقت ظروف روغن موتور را بررسی کنید و اگر بر روی ظروف، خط و خش‌های زیادی وجود داشت، مطمئناً آن ظرف قبلا استفاده شده است.

توجه به بوی روغن موتور

دقت داشته باشید که روغن موتور بوی خاصی ندارد و اگر زمانی درب یک روغن موتور را باز کرده اید و از درون ظرف، بوی تندی برخواست، به تقلبی بودن آن روغن موتور مطمئن شوید. در بین صاحبان خودرو این‌گونه جا افتاده است که هر چه روغن بوی تندتری داشته باشد باکیفیت تر است اما در واقع اصلا اینطور نیست.

توجه به درپوش قوطی روغن موتور

یکی دیگر از راه های تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی این است که مصرف کنندگان، به درپوش روغن موتور توجه ویژه داشته باشند. در واقع شرکت های مختلف طراحی های خاصی را برای درپوش تعیین می کنند تا با باز شدن، دیگر قابل استفاده نباشد. در این صورت احتمال استفاده مجدد از درپوش و همچنین ظروف روغن موتور کاهش می یابد.

توجه به قیمت روغن موتور

گاهاً پیش می آید که روغن موتور برندهای مختلف با قیمت های پایین تر از حد معمول عرضه میشوند. طبیعی است که قیمت تصویب شده توسط شرکت معتبر می باشد و اگر به افرادی برخوردید که روغن موتورهای مختلف را با قیمت های پایین تر از آنچه که قبلاً خریداری کرده اید، به فروش می رسانند، باید به اصل بودن روغن موتور شک کنید.

در نظر داشته باشید که اگر از روغن موتور تقلبی استفاده کرده باشید، احتمالاً در همان دو هزار کیلومتر اول طی شدن مسافت، متوجه اشتباه خود خواهید شد، چرا که این گونه از روغن موتورها به خوبی نمی توانند راندمان خودروی شما را بالا ببرند و یا از آلودگی های موتور خودرو شما بکاهند که در این صورت مجبور خواهید شد تا مجدداً روغن موتور خود را تعویض کنید.

دقت کنید که برای تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی، باید تمامی موارد گفته شده را در نظر بگیرید تا از هر گونه سواستفاده از شما جلوگیری شود و همچنین احتمال آسیب رسیدن به موتور خودرو نیز کاهش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740