انواع روغن موتور


انواع روغن‌های مورد نیاز برای ماشین


آشنایی با انواع روغن‌های ماشین برای کسی که دارای خودرو است لازم و ضروری است تا بتواند با این شناخت و نحوه درست مصرف کردن آن‌ها به طول عمر ماشین خود اضافه کند.

یکی از موارد ضروری برای کسی که ماشین دارد این است که عیب یابی ماشین خود را بداند در این مقاله سعی شده تا شما را با انواع روغن‌های ماشین آشنا کند. 

روان کننده‌ها یا همان روغن های خودرو کاربرد مهمی در نحوه کارکرد ماشین دارند. به طور کلی در هر جایی از ماشین که با قطعات فلزی‌ در تماس است از روان کننده استفاده می‌کنند. چون روغن، ویژگی روان کنندگی بسیار بالایی در مقابل با سطوح فلزی را دارد به آن روان کننده می‌گویند.

 

 

 موتور ماشین به طور مثال  که از قطعه کاملا فلزی استفاده شده است از روغن مناسب آن که به عنوان روغن موتور ماشین شناخته شده است استفاده می‌شود و در واقع وظیفه اصلی آنها کاهش اصطکاک بین سطح‌های فلزی، کاهش دما و جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی قطعات است. به همین دلیل در میان روان کننده‌ها روغن موتور به خاطر ترکیبات شیمیایی خاص و وظایف مهمی که بر عهده دارد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بی شک انتخاب یک روان کننده مناسب برای خودرو می تواند طول عمر قطعات داخلی را افزایش داده و در طولانی مدت موجب کاهش هزینه های اضافی گردد.

روغن خودرو و روان کننده‌هایی که در ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت اند از:

  • روغن  موتور

  • روغن ترمز

  • روغن گیربکس

  • روغن هیدرولیک

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740