دو وسیله ضروری خودرو


 

دو وسیله ای که اگر در خودرو نباشد شما نمیتوانید از خودرو خودنتان استفاده کنید.

لامپ خودرو :

یک لحظه تصور کنید که ماشین‌ها، هیچ سیستم روشنایی نداشتند. چه اتفاقی می‌افتاد؟ شب‌ها کسی تشخیص نمی‌داد که چه ماشینی در چه جهتی و با چه وضعیتی  در حال رفت و آمد است. در طول روز هم وضعیت چندان بهتر نبود. نمی‌دانستیم یک ماشین در حال حرکت، کی ترمز می‌کند و کی می‌خواهد به چپ و راست بپیچد و… .وقتی از لامپ خودرو اتومبیل‌ها صحبت می‌کنیم، در واقع داریم از سیستمی حرف می‌زنیم که شامل چراغ جلو، فلاشرهایی در جلو و عقب و کنار و حتی سقف خودرو و نیز چراغ‌ عقب و… است.

http://topickala.ir/media/1082/1614516929

این سیستم ایجاد شده است تا هم مسیر را برای کاربر اتومبیل روشن کند، هم باعث تشخیص اتومبیل توسط دیگران شود و هم پیام‌هایی به دیگران خبر رسانی کند که این اتومبیل چه اندازه‌ای داشته و چه سرعتی دارد و در چه موقعیتی در حال حرکت است. این پیام‌ها برای خودروهای دیگر مخصوصا وقتی که خیابان‌ها شلوغ بوده و سرعت بالاست، اهمیت زیادی دارد.

روغن خودرو:

خودرو بدون روغن مشابه انسان بدون خون است. به همان اندازه که بدن انسان به خون نیاز دارد خودرو شما هم به روغن نیازمند است.

همه ما می‌دانیم که چرا موتور خودرو به روغن نیاز دارد و چقدر مهم است که سر وقت روغن ماشین تعویض شود، اما زمانی که هیچ روغنی در موتور وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ برای مدتی خودرو بدون روغن کار می‌کند اما بلافاصله به شکلی دیدنی و جذاب از بین میرود!

در واقع روغن موتور با ایجاد لغزندگی بین اجزای موتور از ساییده شدن آنها پیشگیری می‌کند، اما این تنها خاصیت روغن موتور نیست. به گفته کارشناسان خودرو، روغن موتور به دلیل خاصیت خود به‌‌عنوان یک عامل خنک‌کننده و پخش‌کننده حرارت نیز عمل می‌کند. برای مثال حرارت نقاطی مانند کف پیستون‌ها که بر اثر احتراق بسیار داغ می‌شوند، به واسطه پاشیده شدن روغن به این قطعه خنک می‌شود، اما هر کدام از این خاصیت‌ها در صورتی وجود خواهد داشت که روغن موتور مرغوب در موتور خودروی شما وجود داشته باشد، زیرا کم بودن یا زیاد بودن روغن موتور می‌تواند باعث ایجاد لغزندگی بیش از حد، ایجاد اصطکاک بیشتر و یا خرابی موتور شود.

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740